Elképesztő marketing eredmények: nézz be a kulisszák mögé a legütősebb A/B tesztjeinknél! - Marketing Amazing

Elképesztő marketing eredmények: nézz be a kulisszák mögé a legütősebb A/B tesztjeinknél!

Az elmúlt években nagyon sokan kerestek már meg különböző kérdésekkel, amikor pár szóban elmondták saját vállalkozásuk jellegzetességeit, majd nekem szegezték a kérdést, hogy melyik ötletük lenne a jobb: “A” vagy “B”? Ilyenkor joggal várhatnák el, hogy 10 évnyi tapasztalattal, milliónyi helyzettel és statisztikával a hátam mögött jó eséllyel ki tudom választani azt a variációt, ami a legjobb eredményt fogja hozni. Ez azonban egyáltalán nem így működik…

Az ilyen helyzetekben mindig csak ennyit válaszoltam: „Nem tudom, le kell tesztelni.”

Te sem ilyen választ várnál, igaz?

Ekkor sokan gondolhatták úgy, hogy egyszerűen csak nem érdekel a téma és ezért kitérő, semleges választ adok. Azonban a valóság az, hogy minden helyzet és szituáció egyedi.

Lehet bizonyos következtetéseket levonni korábbi tapasztalatokból, de a  legpontosabb választ akkor fogod megszerezni, ha a TE EGYEDI ÉS KONKRÉT ÖTLETEIDET megversenyezteted egymással, vagyis A/B teszteled.

Az alábbiakban az Elképesztő Marketing Eredmények című kiadványunkból válogattunk össze neked 3 kiemelkedően izgalmas és tanulságos tesztet, ami valóban extrém eredménnyel zárult.

1. Ezért használj pontos határidőket

“Korlátozott ideig”, “visszavonásig érvényes”, “amíg a készlet tart”, és így tovább. Ismerős szlogenek? A cél egyértelmű: olyan mesterségesen generált hiányérzetet okozni az érdeklődőben, hogy a lehető legnagyobb eséllyel vásároljon.

De mennyire működnek az ilyen nem megfogható határidők?

Leteszteltük az Instabirodalom online termékével. Az egyik variációban használtuk a “korlátozott ideig” kifejezést. Így aki az oldalra került, annyit látott hogy jelenleg kedvezményesen tudja igényelni az online kurzust, de azt nem tudta, hogy meddig. Csupán annyi információja volt, hogy korlátozott  ideig.

A másik változatban kitűztünk egy konkrét dátumot, amíg kedvezményesen igényelhetik a látogatók a terméket. A határidő március 10-e lett. Az oldalon minden helyen, ahol eddig azt tüntettük fel, hogy “korlátozott ideig”, oda most a fix dátum került.

Ráadásul így egy visszaszámlálót is be tudtunk tenni, ami mutatja a kedvezmény  igénybevételéig hátralévő időt.

Egy fontos feltételt még megteremtettünk a tesztnél (ami nélkül nem lett volna  releváns az eredmény). Nem raktuk nagyon közelire a határidőt, mert az egyértelműen erősen sürgeti a vásárlást.

Olyannyira, hogy ebből a termékből átlagosan napi 10-12  db-ot adtunk el. Majd  március 9-én, a határidő előtt 1 nappal 24  db-ot, március 10-én, a határidő napján pedig kereken 40 db-ot!

Ez amúgy egy további előnye a határidőnek, ahogy közeledünk hozzá, úgy egyre  intenzívebb lesz a vásárlási volumen. Azt tapasztaltuk, hogy a határidő előtt 7 nappal már látszódik ez a tendencia, kimagaslóan azonban a határidő előtti 3 nap a legerősebb.

De  visszatérve a tesztre. A határidő végéig még 2-3 hét volt, amikor a teszt futott, így nem az befolyásolta az eredményeket, hogy közeledtünk a határidőhöz, hanem  csupán az, hogy konkrét a határidőnk a “megfoghatatlannal szemben”. Ez is volt az eredeti cél.

Az  eredmény  pedig  +22,73%  konverzió  javulás lett abban az esetben, ahol a határidő konkrét volt!

Így azt javaslom, hogy ha még messze is van a határidő, akkor sem érdemes a levegőbe beszélned olyan általános hívószavakkal, mint “korlátozott ideig”, “a készlet erejéig”, és így tovább.

Írd ki nyugodtan,  hogy  “már  csak  147  példányunk  van raktáron”, “a határidő március 10. éjfélig tart”, vagy “a kedvezmény az első 100 jelentkezőnek jár”.

Még egy hasznos tipp a határidő kommunikálásához

Amikor  már  csak  3  nap  van  a  határidő  végéig,  akkor érdemes  egy  látványos  piros  fejlécbe  betenned  egy visszaszámlálót,  és  FB-on  is  erősen  kommunikálni  a kedvezményes lehetőség végét.

Míg korábban a termék/szolgáltatás előnyeit, hasznait vagy részletes tulajdonságait kellett kommunikálnod, addig az utolsó napokban a határidőt nyomd ezerrel.

2. A marketing szavak koronázott királya – az ingyenes – hogyan hat a hirdetési költségeidre?

Mára már alapvető marketing paradigma, hogy első érintésre eladni valamit nagyon nehéz és drága. Helyette sokkal könnyebb és olcsóbb egy értékes és ingyenes ajánlattal nyitni a kommunikációt. Majd ezt követően lassan, több lépéses folyamatban vásárlóvá konvertálni a célközönségedet.

Az ingyenes ajánlatok lehetnek cikkek, videók, letölthető útmutatók,kuponfüzet, esettanulmány, rendezvény, egy könyv első fejezete, nyílt nap, ingyenes kipróbálási lehetőség, és még sok más.

Alább megnézheted, hogy hogyan hat a hirdetési költségekre, ha belefogalmazom az elejére kiemelt felirattal, hogy INGYENES VIDEÓ.

Ennél a kampánynál a lehető legtöbb feliratkozó szerzése volt a cél a lehető legjobb áron. Éppen ezért óriási jelentősége volt ennek az egyetlen szónak, hiszen a “B” verzió az eredetinek a negyedéért szállította a feliratkozókat.

Durva különbség…

Képzeld  el, hogy a jelenlegi költségevetéseddel 4x annyi lead-et tudnál hozni  mostantól. Mihez kezdenél velük?

3. Kérdés a tárgymezőben: hogyan befolyásolja a megnyitási és átkattintási arányt?

Amikor már sok év tapasztalata van az embernek e-mail marketing témában, akkor kezd észrevenni olyan mintákat, ami másoknak talán fel sem tűnik.

Például az, hogy ha egy tárgymezőt kérdésként fogalmazol meg, akkor sokkal többen fogják megnyitni. Sokkal-sokkal többen. Erre három teszteredményt is hoztam neked.

A kérdéseket egyébként eddig is szerettük például sales oldalak fő címsorában,  vagy Facebook hirdetések szövegében. De megfigyelheted, hogy ezt a tesztet is  egy kérdező címsorral indítottam.

Nagy előnye, hogy egy jó kérdés azonnal elgondolkoztatja  az  olvasót, és egy  virtuális párbeszéddel bevonja a kommunikációdba.

Most már látod, hogy e-mail tárgymezőben is érdemes használni.

Mint ahogyan azt is láthatod, hogy érdemes minden ötletedet letesztelni. Egy-egy ilyen A/B tesztből zseniális tanulságokat lehet levonni, másrészt pedig jócskán megnövelheted általuk a bevételeidet.

Ha érdekelnének még további teszteredmények és esettanulmányok, amelyekből rengeteget inspirálódhatsz és számtalan ötletet gyűjthetsz a saját marketingedhez, akkor szerezd be az Elképesztő Marketing Eredmények című kötetet most extra kedvezményes áron! (Elég lesz egyetlen tanulságot felhasználnod belőle a saját kampányaidnál ahhoz, hogy egyből visszahozza az árát.)

Nincs még egy ehhez hasonló kiadvány, amivel bepillanthatsz a kulisszák mögé 100 milliós kampányok, weboldal átalakítások, többezer fős rendezvények, könyv megjelenések és még számtalan, elsöprő eredményeket hozó marketing eszközök tesztjeinél.

Kérlek, ajánld másoknak is:
Ajánlom

Vízpart, napsütés, koktél és egy jó könyv...nagyjából ennyi kell egy tökéletes nyaraláshoz, igaz?

Válogass a legjobb üzleti és marketinges könyvek közül most 10-30% extra kedvezménnyel!

nap
óra
perc
msp

A szerzőről:

Vicsai Gábor

Gábor 2009 óta foglalkozik online marketinggel. Ez alatt az idő alatt több száz ügyféllel dolgozott már együtt több tucat iparágban. Referenciái között szerepelnek Szabó Péter, Fenyő Iván, Geszti Péter, Hozleiter Fanny Mosolyka, Brian Tracy és Dan Millman bizonyos kampányai is.