Az elmúlt években nagyon sokan kerestek már meg különböző kérdésekkel, amikor pár szóban elmondták saját vállalkozásuk jellegzetességeit, majd nekem szegezték a kérdést, hogy melyik ötletük lenne a jobb: “A” vagy “B”? Ilyenkor joggal várhatnák el, hogy 10 évnyi tapasztalattal, milliónyi helyzettel és statisztikával a hátam mögött jó eséllyel ki tudom választani azt a variációt, ami a legjobb eredményt fogja hozni. Ez azonban egyáltalán nem így működik…
Az ilyen helyzetekben mindig csak ennyit válaszoltam: „Nem tudom, le kell tesztelni.”
Te sem ilyen választ várnál, igaz?
Ekkor sokan gondolhatták úgy, hogy egyszerűen csak nem érdekel a téma és ezért kitérő, semleges választ adok. Azonban a valóság az, hogy minden helyzet és szituáció egyedi.
Lehet bizonyos következtetéseket levonni korábbi tapasztalatokból, de a legpontosabb választ akkor fogod megszerezni, ha a TE EGYEDI ÉS KONKRÉT ÖTLETEIDET megversenyezteted egymással, vagyis A/B teszteled.
Az alábbiakban az Elképesztő Marketing Eredmények című kiadványunkból válogattunk össze neked 3 kiemelkedően izgalmas és tanulságos tesztet, ami valóban extrém eredménnyel zárult.
1. Ezért használj pontos határidőket
“Korlátozott ideig”, “visszavonásig érvényes”, “amíg a készlet tart”, és így tovább. Ismerős szlogenek? A cél egyértelmű: olyan mesterségesen generált hiányérzetet okozni az érdeklődőben, hogy a lehető legnagyobb eséllyel vásároljon.
De mennyire működnek az ilyen nem megfogható határidők?
Leteszteltük az Instabirodalom online termékével. Az egyik variációban használtuk a “korlátozott ideig” kifejezést. Így aki az oldalra került, annyit látott hogy jelenleg kedvezményesen tudja igényelni az online kurzust, de azt nem tudta, hogy meddig. Csupán annyi információja volt, hogy korlátozott ideig.
A másik változatban kitűztünk egy konkrét dátumot, amíg kedvezményesen igényelhetik a látogatók a terméket. A határidő március 10-e lett. Az oldalon minden helyen, ahol eddig azt tüntettük fel, hogy “korlátozott ideig”, oda most a fix dátum került.
Ráadásul így egy visszaszámlálót is be tudtunk tenni, ami mutatja a kedvezmény igénybevételéig hátralévő időt.
Egy fontos feltételt még megteremtettünk a tesztnél (ami nélkül nem lett volna releváns az eredmény). Nem raktuk nagyon közelire a határidőt, mert az egyértelműen erősen sürgeti a vásárlást.
Olyannyira, hogy ebből a termékből átlagosan napi 10-12 db-ot adtunk el. Majd március 9-én, a határidő előtt 1 nappal 24 db-ot, március 10-én, a határidő napján pedig kereken 40 db-ot!
Ez amúgy egy további előnye a határidőnek, ahogy közeledünk hozzá, úgy egyre intenzívebb lesz a vásárlási volumen. Azt tapasztaltuk, hogy a határidő előtt 7 nappal már látszódik ez a tendencia, kimagaslóan azonban a határidő előtti 3 nap a legerősebb.
De visszatérve a tesztre. A határidő végéig még 2-3 hét volt, amikor a teszt futott, így nem az befolyásolta az eredményeket, hogy közeledtünk a határidőhöz, hanem csupán az, hogy konkrét a határidőnk a “megfoghatatlannal szemben”. Ez is volt az eredeti cél.
Az eredmény pedig +22,73% konverzió javulás lett abban az esetben, ahol a határidő konkrét volt!
Így azt javaslom, hogy ha még messze is van a határidő, akkor sem érdemes a levegőbe beszélned olyan általános hívószavakkal, mint “korlátozott ideig”, “a készlet erejéig”, és így tovább.
Írd ki nyugodtan, hogy “már csak 147 példányunk van raktáron”, “a határidő március 10. éjfélig tart”, vagy “a kedvezmény az első 100 jelentkezőnek jár”.
Még egy hasznos tipp a határidő kommunikálásához
Amikor már csak 3 nap van a határidő végéig, akkor érdemes egy látványos piros fejlécbe betenned egy visszaszámlálót, és FB-on is erősen kommunikálni a kedvezményes lehetőség végét.
Míg korábban a termék/szolgáltatás előnyeit, hasznait vagy részletes tulajdonságait kellett kommunikálnod, addig az utolsó napokban a határidőt nyomd ezerrel.
2. A marketing szavak koronázott királya – az ingyenes – hogyan hat a hirdetési költségeidre?
Mára már alapvető marketing paradigma, hogy első érintésre eladni valamit nagyon nehéz és drága. Helyette sokkal könnyebb és olcsóbb egy értékes és ingyenes ajánlattal nyitni a kommunikációt. Majd ezt követően lassan, több lépéses folyamatban vásárlóvá konvertálni a célközönségedet.
Az ingyenes ajánlatok lehetnek cikkek, videók, letölthető útmutatók,kuponfüzet, esettanulmány, rendezvény, egy könyv első fejezete, nyílt nap, ingyenes kipróbálási lehetőség, és még sok más.
Alább megnézheted, hogy hogyan hat a hirdetési költségekre, ha belefogalmazom az elejére kiemelt felirattal, hogy INGYENES VIDEÓ.
Ennél a kampánynál a lehető legtöbb feliratkozó szerzése volt a cél a lehető legjobb áron. Éppen ezért óriási jelentősége volt ennek az egyetlen szónak, hiszen a “B” verzió az eredetinek a negyedéért szállította a feliratkozókat.
Durva különbség…
Képzeld el, hogy a jelenlegi költségevetéseddel 4x annyi lead-et tudnál hozni mostantól. Mihez kezdenél velük?
3. Kérdés a tárgymezőben: hogyan befolyásolja a megnyitási és átkattintási arányt?
Amikor már sok év tapasztalata van az embernek e-mail marketing témában, akkor kezd észrevenni olyan mintákat, ami másoknak talán fel sem tűnik.
Például az, hogy ha egy tárgymezőt kérdésként fogalmazol meg, akkor sokkal többen fogják megnyitni. Sokkal-sokkal többen. Erre három teszteredményt is hoztam neked.
A kérdéseket egyébként eddig is szerettük például sales oldalak fő címsorában, vagy Facebook hirdetések szövegében. De megfigyelheted, hogy ezt a tesztet is egy kérdező címsorral indítottam.
Nagy előnye, hogy egy jó kérdés azonnal elgondolkoztatja az olvasót, és egy virtuális párbeszéddel bevonja a kommunikációdba.
Most már látod, hogy e-mail tárgymezőben is érdemes használni.
Mint ahogyan azt is láthatod, hogy érdemes minden ötletedet letesztelni. Egy-egy ilyen A/B tesztből zseniális tanulságokat lehet levonni, másrészt pedig jócskán megnövelheted általuk a bevételeidet.
Ha érdekelnének még további teszteredmények és esettanulmányok, amelyekből rengeteget inspirálódhatsz és számtalan ötletet gyűjthetsz a saját marketingedhez, akkor szerezd be az Elképesztő Marketing Eredmények című kötetet most extra kedvezményes áron! (Elég lesz egyetlen tanulságot felhasználnod belőle a saját kampányaidnál ahhoz, hogy egyből visszahozza az árát.)
Nincs még egy ehhez hasonló kiadvány, amivel bepillanthatsz a kulisszák mögé 100 milliós kampányok, weboldal átalakítások, többezer fős rendezvények, könyv megjelenések és még számtalan, elsöprő eredményeket hozó marketing eszközök tesztjeinél.