Minden titkodat ismeri: ebben rejlik a Google Ads hirdetések elképesztő ereje - Marketing Amazing

Minden titkodat ismeri: ebben rejlik a Google Ads hirdetések elképesztő ereje

Az már nem újdonság, hogy a Facebook gyakorlatilag mindent tud rólunk. Begyűjti a személyes adatainkat, használja őket és a Cambridge Analytica botrány óta az is világossá vált, hogy néha vissza is élnek vele. De nem a Facebook az egyetlen, ami folyamatosan figyel és követ minket az online térben. A Google hálózata is sokkal több dolgot tud rólad, mint elsőre gondolnád. Ez amennyire ijesztő lehet felhasználóként, annyira kecsegtető hirdetőként…

A következőkben az Egyesült Államok elsőszámú Google Ads ügynökségének, a Solutions 8 alapítójának gondolatait ismerheted meg. Kasim Aslam a világ egyik legsikeresebb marketingszakértője, aki több mint 10 éves tapasztalattal rendelkezik a Google hirdetések területén.

Ha megérted az itt leírtakat, soha többé nem lesz kérdés számodra, miért is érdemes a Facebook mellett a Google erejét is a vállalkozásod szolgálatába állítani.

TIPP: Amennyiben már tudod, hogy mekkora lehetőség rejlik a Google Ads hirdetésekben és szeretnél közvetlenül a világ egyik legjobb szakértőjétől tanulni, jó hírünk van. Egy korlátozott ideig még elkérheted azt az ingyenes előadást, amit Kasim Aslam tartott online formában, magyar követőtolmácsolással. Kattints ide és igényeld díjmentesen!

Tedd fel magadnak a kérdést: ha egyik napról a másikra megszűnne a Facebook, a bevételed hány százalékát kellene vele együtt eltemetned?

Sajnos a legtöbb vállalkozó egy lábon áll és kizárólag a Facebook hirdetéseken keresztül szerez új ügyfeleket, ami óriási hiba. Gondolj bele, hogy ez milyen kockázatos: egyetlen felülettől függ a megélhetésed.

Attól, hogy pillanatnyilag nem fenyeget minket a kék óriás eltűnésének veszélye, mindenre fel kell készülnöd, érdemes több lábon állnod.

Már csak amiatt is, mert a Facebookon egyre magasabb hirdetési költségekkel tudsz csak eredményeket elérni (de ezt biztosan te is tapasztalod). És ez a tendencia ki tudja, hogy még meddig folytatódik…

És akkor még nem is beszéltünk a nagyobb kampányidőszakokról, mint a Karácsony vagy a politikai választások, amikor igazán mélyen a zsebedbe kell nyúlnod, hogy fel tudd venni a megjelenésért folytatott versenyt. Érdemes tehát megbarátkoznod a Google Ads hirdetésekkel, ha nem akarsz minden helyzetben egy vagyont Zuckerberg zsebébe tömni.

Míg a Facebook csupán 3 felületet, addig a Google az egész világot uralja

A Google az uralmát főként a Google Display hálózatnak köszönheti, ami hozzáfér a Föld internet-felhasználóinak 90%-hoz. Az emberek 65%-át pedig minden egyes nap eléri, ami döbbenetes szám.

Ha ezt átgondolod, akkor rögtön egyértelművé válik, hogy a Google-t és a Facebook-ot miért nem lehet egy lapon emlegetni. Persze a Facebook-ot sem kell lebecsülni, hiszen az Instagram és a Whatsapp is a hálózatához tartozik, de tény, hogy összességében a Google sokkal több emberhez jut el.

Amikor látsz az interneten egy hirdetést, biztos lehetsz benne, hogy a Google Display hálózathoz tartozik. A független honlapok az oldaluk bizonyos részeit kiadják a Google-nek, hogy hirdetéseket jelenítsenek meg (sok blog például ebből él).

A cég így szinte tényleg bárhova képes eljutni, még a magánkézben lévő oldalakra is. Míg a Facebook-ot ugyan nehezen, de valahogy lerázhatod magadról, a Google-tól szinte lehetetlen megszabadulni.

A Google jóval több, mint egy egyszerű keresőmotor

Mit válaszolnál, ha megkérdeznék tőled, hogy mi az a Google? Valószínűleg egyből rávágnád, hogy egy keresőmotor. Ez persze igaz is. A Google alapvetően a világ legnagyobb keresőmotorja. Érdekesség, hogy a YouTube a második, ami szintén a Google tulajdonában áll.

De óriási hiba lenne azt gondolni, hogy ennyiben ki is merült a funkciója. A Google már régen nem egy egyszerű keresőmotor, így hibás az a feltételezés is, miszerint a keresőben megjelenő hirdetési találatok csak a keresési kulcsszavakkal függenek össze.

Meglepő lehet, amit most mondunk, de abban, hogy milyen hirdetések jelennek meg számodra, a keresési kulcsszavak mellett van egy sokkal fontosabb tényező is: te magad.

A Google-nek ugyanis van rólad egy hatalmas adatbázisa, amit az aktuális keresési kulcsszavak mellett mindig figyelembe vesz annak érdekében, hogy a számodra leginkább releváns hirdetéseket mutassa meg neked.


A rólad tárolt információk pedig minden kereséseddel gyűlnek. Úgy képzeld el, mint egy nagy kalapot, amibe minden beírt kulcsszót bedob a rendszer.

Gondolj csak bele, hogy mennyi mindent tud csak ez alapján rólad a Google. Ehhez elég magadban megválaszolnod azt a kérdést, hogy szívesen megmutatnád-e másoknak a keresési előzményeidet. Nos, valószínűleg nem, hiszen szinte a legintimebb dolgaink közé tartozik. Már-már annyira bizalmas, mint a bejövő üzeneteink.

A Google olyan dolgokat tud rólad, amelyeket még a hozzád leginkább közelállók sem fognak soha megtudni

Nem túlzás, ha azt állítjuk, hogy a Google szinte mindent tud rólad.

Ismeri, hogy

  • milyen problémáid vannak,
  • mi érdekel,
  • mitől félsz,
  • mit tudsz bizonyos témákban (sőt, az iskolázottságod szintjét is vissza tudja fejteni).

Ám ez csupán a felszín, a jéghegy csúcsa.

A Google még azt is tudja, hogy mikor hazudsz, hogy milyen hatékonysággal dolgozol. Sőt, az érzelmeidet is ismeri.

De mégis honnan tud a Google ennyi mindent?

Hiszen egy keresési lista ehhez már kevés.

Igen ám, de a Google mindenhol jelen van az interneten, nem csak a keresőben.

Többek között figyeli, a

  • Youtube-ot: milyen videókra keresel, azokat hány percig nézed, melyik részeket pörgetsz vissza, milyen reakciókat és hozzászólásokat írsz. Sőt, még a hozzászólásod hangnemét is képes felismerni.
  • Google Térképet: innen tudja, hol dolgozol, hova jársz edzeni és kikapcsolódni. Így felismeri azt is, hogy mikor hazudsz: ha azt írod valakinek, hogy „úton vagyok”, de éppen otthon ülsz, akkor egyértelműen nem mondasz igazat.
  • Gmail-fiókod: igen, elolvassa az e-maileket. Az összeset. Tudja, hogy tudsz-e helyesen írni, hogyan fogalmazol, kivel beszélsz és milyen hangnemben.
  • Applikációkat: tudja, miket töltesz le és mennyi időt használod őket.
  • Google Analytics rendszerén keresztül minden oldalt: így tudja, hogy milyen weboldalakat látogatsz és ott mit csinálsz. (Tipp: egyszer olvasd el a Felhasználási feltételeket.)
  • Google Fotókat: így még a legintimebb családi pillanataidba is belelát.
  • Google Naptárad: tudja, hogy kivel, hol, mikor, mit csinálsz.
  • Android felhasználókat: tudja, hogy kit hívsz, ki hív fel téged, kinek nem veszed fel a telefont.

Ezek alapján nem csoda, hogy mindent tud rólad a Google, nem igaz? Ezt hívjuk Skynet szintű intelligenciának, ami bizony már a mindennapjaink része.

Tudjuk, hogy kissé ijesztő a tudat, hogy mindig figyelnek minket. Azonban tekints erre a tényre vállalkozó szemmel: ugye szeretnéd, hogy a Google az ügyfeleidről tárolt végtelen információ-halmazt a te céljaid szolgálatába állítsa?

A Google olyan, mint egy kerítő

A Google Ads-ben számtalan kampány közül válogathatsz, amelyekben kezdőként igencsak el lehet veszni. Van például vásárlási, videó-, applikáció-, okos-, felfedező- és Display kampány….

Ugyan minden hirdetési kampánynak megvan a saját helye, célszerű a keresési kampánnyal foglalkoznod. Ugyanis ez az a kampánytípus, ami a leginkább kifejezi a keresési szándékot, amit a Google bámulatos módon képes kihasználni.

Amikor elindítasz egy keresést, a Google fogja a keresési kulcsszó mellett az összes veled kapcsolatos adatot – például a múltbeli kereséseidet – és ez alapján dobja fel neked a hirdetéseket.

Vegyünk egy példát! 

Ha egy pár órával ezelőtt korábbi amerikai elnökökre kerestél rá, aztán pedig arra a kulcsszóra, hogy “Washington”, akkor valószínűleg George Washingtonról fogsz információkat kapni. Azonban, amennyiben előtte az országok fővárosaira kerestél rá, akkor Washington D.C.-t fogja kidobni.

A Google tehát fogja a felhasználót és mindent, amit tud róla, majd ezt hozzápárosítja ahhoz a hirdetőhöz, akinek a kínálata arra a keresési kulcsszóra leginkább relevánsnak ígérkezik. Vagyis azt, akinél a legnagyobb az esély arra, hogy a kereső a hirdetésre rákattint (ez logikus, hiszen a Google-nek a kattintások után származik hirdetési bevétele).

És ez még nem minden, amire a Google képes!

Egy komplett blogcikk-sorozat is kevés lenne ahhoz, hogy teljesen beleássuk magunkat a Google Ads nyújtotta bámulatos rendszer rejtelmeibe. Azonban már ennyiből is láthatod, miért érdemes minél hamarabb a vállalkozásod szolgálatába állítani az elképesztő tudását.

Ha bővebben is érdekel a téma és vállalkozóként vagy marketingesként fejlesztenéd a tudásod ezen a területen, kérd el Kasim Aslam nagysikerű online előadását most ingyenesen! Nyugodtan ki merjük jelenteni, hogy Google Ads hirdetések tekintetében ő a világ legjobb szakembere, akitől tanulhatsz.

Kattints a gombra és nézd meg, mit kínál számodra az ingyenes előadás!

Kérlek, ajánld másoknak is:
Ajánlom

Vízpart, napsütés, koktél és egy jó könyv...nagyjából ennyi kell egy tökéletes nyaraláshoz, igaz?

Válogass a legjobb üzleti és marketinges könyvek közül most 10-30% extra kedvezménnyel!

nap
óra
perc
msp

A szerzőről:

Gyöngyvér Mihalik

Gyöngyvér a Marketing Amazing társtulajdonosa, aki sok éves tapasztalattal rendelkezik olyan landing oldalak építésében melyek folyamatosan pénzt termelnek saját és ügyfeleik részére is. Már közel 100 profittermelő landing oldal van a háta mögött.

Uhh, ez egy kicsit kellemetlen.

Meg mertünk volna esküdni rá, hogy te az a típus vagy, aki folyamatosan fejleszti magát és le akarja söpörni a konkurenciát a Google keresőjében. A mi hibánk. Ezt az ingyenes lehetőséget akkor itt hagyjuk valaki másnak…

(Limitált ideig elérhető, 3 napig visszanézhető)