Hogyan írj Facebook hirdetést: 7 tipp a lenyűgöző eredményekért - Marketing Amazing

Hogyan írj Facebook hirdetést: 7 tipp a lenyűgöző eredményekért

Tudtad, hogy egy átlagos közösségi média felhasználót havonta 1.700 banner hirdetéssel árasztanak el? És ez csak egyetlen hirdetéstípus! Valójában akár 4-5.000 különböző hirdetéssel is találkozhatunk minden egyes nap. Ha ki akarsz tűnni ebből a brutális marketingzajból, bizony ütős szövegre lesz szükséged. Most ehhez adunk néhány jól bevált tippet…

Szóval elhatároztad, hogy hirdetést fogsz futtatni a világ egyik legnépszerűbb közösségi platformján, a Facebookon. Jó döntés! 😉

Mára azonban a hirdetések elkészítése és menedzselése egy komplett tudományággá nőtte ki magát, amibe érdemes egy kicsit jobban is elmerülni. Mi most az egyik legfontosabb szeletére koncentrálunk: a hirdetésed szövegére.

Nem számít, hogy épp az a célod, hogy feliratkozókat gyűjts, minél többen töltsék le egy anyagod, árajánlatot kérjenek tőled, rendezvényt népszerűsítenél vagy épp a termékeidet / szolgáltatásaidat értékesítenéd, akad néhány szövegírási tipp, amit érdemes szem előtt tartani.

1. Mindig egy adott célközönségnek írj

Mielőtt egyetlen szót is leírnál, szedd össze a gondolataid azzal kapcsolatban, hogy kihez is akarsz szólni. Ehhez persze arra van szükség, hogy pontosan tudd, kik alkotják a célpiacod.

Amikor összeállítod a hirdetési kampányod, úgyis meg kell majd adnod olyan demográfiai adatokat, mint a lakhely, életkor, nem, érdeklődési körök stb. Ha első lépésben meghatározod a saját buyer personád vagy avatárod (nevezzük akárhogyan az ideális vásárlód), már sokkal könnyebb lesz beállítani a hirdetést és megírni hozzá a szöveget is.

A demográfiai adatokon túl gondold végig azt is, hogy milyen vágyai és félelmei lehetnek annak a személynek, akihez szólni akarsz, milyen hangnem lehet vonzó számára, milyen körülmények között olvassa majd vajon a szöveged, hogyan tölti a szabadidejét. Minél többet tudsz a piacodról, annál könnyebb lesz hatékonyan szólni hozzájuk. Szuper módszer lehet, ha elképzeled egy konkrét ügyfeledet és úgy írod a hirdetést, mintha egyenesen hozzá beszélnél.

2. A kevesebb általában több

Csak akkor leszel képes online felkelteni bárkinek is a figyelmét, ha pontosan tudod, hogyan fogalmazd meg az üzeneted a lehető leghatékonyabb, legtömörebb módon.

Ahogy a videós tartalmaknak manapság már rövidnek kell lenniük (gondoljunk csak a TikTokra…), úgy az írásos tartalmakban sincs helye a terjengősségnek. Éppen ezért a Facebook hirdetésed szövegét is érdemes rövidre szabni. Annál is inkább, mivel az emberek villámgyorsan görgetnek, így elsősorban gyorsan szkennelhető, könnyen emészthető posztokra érdemes alapozni.

Ez persze nem azt jelenti, hogy nem szükséges néha hosszabb szövegeket is tesztelni. A legtöbb esetben mi is úgy csináljuk, hogy 1-1 kampányhoz megírunk első körben 8-10 rövidebb és 4-5 hosszabb szöveget, hogy lássuk, mi működik a legjobban. Ha viszont hosszabb szöveget írsz, kiemelten fontos, hogy már a legelején megragadd a figyelmet (a következő pontban leírtak szerint).

3. Egyből akaszd be a horgot

Mindig a hirdetésed legelső mondata a legfontosabb, hiszen ezzel kell horogra akasztanod a zombi üzemmódban görgető célközönséged, aki alapvetően baromira nem akar hirdetéseket látni.

De mégis hogyan tudod egyetlen mondattal beakasztani a horgot, vagyis magadra vonni a figyelmet?

A képlet egyszerű: tapints rá a legfájóbb pontjára vagy válts ki belőle érzelmi reakciót!

Ehhez bedobhatsz például egy meghökkentő statisztikai adatot, feltehetsz egy kérdést, ami beindítja az olvasó agyát, szállíthatsz valami újdonságot, új hírt vagy egyszerűen előjöhetsz egy váratlan, szokatlan, esetleg provokatív állítással.

4. Mi van nekem ebben?

Mivel fizetsz a hirdetésért, könnyen elkaphat a hév, hogy elkezdj benne önmagadról vagy a vállalkozásodról beszélni. Elvégre be kell mutatnod benne magadat vagy a cégedet és a termékedet, nem? Hát NEM!

Egy Facebook hirdetésnek nem az a dolga, hogy bármit is részletesen bemutasson, azt majd megteszi a landing oldal, ahova át lehet belőle kattintani. Éppen ezért száraz és érdektelen infók helyett inkább arra koncentrálj a szövegben, hogy milyen értéket kínálsz.

Annak a fejében, aki olvassa a hirdetést, úgyis csak az az egy kérdés jár majd, hogy “Mégis mi van nekem ebben?”. És ha nem erre válaszolsz, ha nem azt mutatod meg, hogy miben segít, milyen problémát old meg, hogyan változtatja meg az illető életét a terméked, akkor már görgetnek is tovább.

5. Fogalmazz egyszerűen

Az értékesítési szövegírás nem szépirodalom. Nem is azzal a céllal készítjük, hogy díjakat vagy elismerést kapjunk érte. Igazából kreatívnak sem kell lennie. Az egyetlen célja, hogy lekattintsák.

Amikor tehát Facebook hirdetési szöveget írsz, törekedj az egyszerűségre, kerüld a túl hosszú, más nyelvekből átvett szavakat. Fogalmazz úgy, hogy egy 5. osztályos tanuló is simán megértse.

A cél ugyanis az, hogy aki látja a szöveged, annak azonnal összeálljon a kép:

1. Mi az ajánlatod?

2. Milyen előnye származik neki ebből?

3. Mit kell tennie most?

Tulajdonképpen ennyire egyszerű. Erre a három kérdésre kell átadnod a választ. És soha ne hagyd, hogy elvesszen a fókuszod. Egy hirdetésnek, mindig csak egy konkrét célja legyen!

6. Nem csak betűk állnak a rendelkezésedre

Amikor Facebook hirdetést írsz, soha ne felejtsd el, hogy a betűket és az általad leírt szavakat simán felturbózhatod emojikkal 🎯🔥🤩 és számokkal is. Nyilván nem mindegyik márkához passzolnak az emojik, de ha a te kommunikációdba belefér, akkor használd őket, hiszen sokkal színesebbé és fogyaszthatóbbá tehetik a szöveged. Csak arra figyelj, hogy ne told túl! 

Ami pedig a számokat illeti, sokkal hitelesebbé tehetik az üzeneted. Minél konkrétabb számokat használsz, annál jobb. Ahelyett például, hogy azt írnád “az XY krém már több száz embernek tette puhává a bőrét”, sokkal meggyőzőbb, ha úgy fogalmazol, hogy “az XY krém már 1.350+ ekcémától szenvedő felnőttnek és gyereknek tette újra puhává a bőrét”.

7. Mindig teszteld a szöveged

Az egyetlen módja, hogy fejleszd a szöveged, ha teszteket futtatsz. Csak így derül ki, hogy mi működik valójában és mi nem. Szerencsére a Facebookon ezt egyszerűen megteheted: indíts el két különböző hirdetést ugyanazzal a képpel, de más szöveggel, hogy lásd, melyik verzió hozza a jobb eredményeket.

Tudnod kell, hogy a tökéletes hirdetési szöveg nem létezik. Mindig lehet rajta csiszolni egy kicsit, ezért az A/B tesztelést nem szabad megspórolni.

Azt sem szabad elfelejtened, hogy te a vállalkozásoddal kelsz és fekszel, mindent tudsz a termékedről, így olyan dolgokat is evidensnek veszel, ami a célközönséged számára nem az. Éppen ezért érdemes mindig megkérned egy külső szemlélőt, laikus ismerőst, hogy nézzen rá a hirdetési szövegedre és mondjon róla őszinte véleményt.

Ha ilyen esetben azt a választ kapod, hogy “tök jó lett”, akkor tudd, hogy még csiszolnod kell rajta. Akkor vagy készen a szöveggel, ha azt a választ kapod, hogy “Ezt mégis hol tudom megvenni, kell belőle nekem is?!”.


Ha úgy érzed, hasznosak voltak ezek a tippek, de szeretnél konkrét hirdetési formulákat, példákat és sablonokat is begyűjteni, amiket lemásolva egyszerűen és kreativitás nélkül is zseniális hirdetéseket készíthetsz, kattints ide és iratkozz fel a következő ingyenes előadásunkra ebben a témában!

Kérlek, ajánld másoknak is:
Ajánlom

Vízpart, napsütés, koktél és egy jó könyv...nagyjából ennyi kell egy tökéletes nyaraláshoz, igaz?

Válogass a legjobb üzleti és marketinges könyvek közül most 10-30% extra kedvezménnyel!

nap
óra
perc
msp

A szerzőről:

Vicsai Gábor

Gábor 2009 óta foglalkozik online marketinggel. Ez alatt az idő alatt több száz ügyféllel dolgozott már együtt több tucat iparágban. Referenciái között szerepelnek Szabó Péter, Fenyő Iván, Geszti Péter, Hozleiter Fanny Mosolyka, Brian Tracy és Dan Millman bizonyos kampányai is.