Ami nélkül nincs online értékesítés: mi az a landing page és hogyan építsd fel a saját landing oldalaid? - Marketing Amazing

Ami nélkül nincs online értékesítés: mi az a landing page és hogyan építsd fel a saját landing oldalaid?


A címben semmi túlzás nincs. A landing oldalak valóban esszenciális részét képezik minden online értékesítési folyamatnak. Ha szeretnéd megérteni a működési elvüket és beépíteni őket a saját marketingstratégiádba, akkor most a legjobb helyen jársz. A cikk végére pontosan tudni fogod, hogyan készíthetsz te magad is bevételsokszorozó landing oldalakat.

Kezdjük rögtön azzal, hogy mi is az a landing page, mit nevezünk magyarul landoló oldalnak? Ha igazán egyszerűen akarjuk meghatározni, akkor a landing page egy egyoldalas weblap, ami egyetlen ajánlatot mutat be. Azért nevezzük őket landoló oldalaknak mert a látogatók egy e-mailből vagy hirdetésből (esetleg más forrásból) átkattintva érkeznek meg ide – vagyis landolnak az oldalon.

Az alábbiakban a saját tapasztalataink mellett Czeizer Zsolt, sales oldal specialista meglátásaira és stratégiájára építve mutatjuk be neked a landing oldalak típusait, működési elveit és titkos hozzávalóit.

A landing oldalak 3 legfontosabb kritériuma:

1. Egyetlen, konkrét céljuk van. Előre meghatározzuk tehát, hogy milyen akciót várunk el a látogatóktól.

  • A cél lehet feliratkoztatás – például egy 30 perces, ingyenes videót kínálsz fel a látogatónak, ha megadja az e-mail címét,
  • vagy lehet a cél értékesítés – például egy könyvet, vagy bármilyen egyéb (info)terméket, szolgáltatást kínálsz az oldalon, ahol a látogató egy űrlapon keresztül adhatja meg a számlázási és szállítási információkat.

2. Nagyon fontos, hogy egy hagyományos weblappal ellentétben itt nincsenek különböző menük és linkek, ahová át lehetne kattintani (hiszen az esélyét sem akarjuk megadni annak, hogy a látogató elnavigáljon az oldalról). Semmi olyat nem tartalmazhat, ami elvonja a figyelmet a meghatározott célról, ellenben minden olyan információt tartalmaznia kell, ami az elvárt akció felé terelheti a látogatót.

Éppen ez a sajátossága teszi a landing oldalakat kiemelten hatékonnyá. Ha ugyanis egyszerűen csak a honlapunk főoldalára irányítanánk az embereket, az oda érkező látogatók nagyon sok felé el tudnának kalandozni és sokkal kisebb eséllyel hajtanák végre azt, amit mi szeretnénk.

3. Egy konkrét célközönségnek szól. A landing oldalad akkor lesz eredményes és akkor tudsz rá forgalmat, vagyis látogatókat terelni, ha egy jól meghatározott rétegnek szól. Forgalmat terelhetsz rá például Facebook-hirdetésekkel, vagy jutalékos ajánlói rendszerben. Ez utóbbi nagyon egyszerűen működik: keress olyan vállalkozókat, akiknek a célközönsége azonos a tiéddel és barter alapon vagy jutalékért cserébe kérd meg őket, hogy küldjék ki az ajánatod (vagyis jelen esetben a landing oldalad linkjét) a saját listájuknak.

Marketing Amazing referencia: Freedom Business Konferencia – Affiliate partnerség

A landing oldalak egy speciális fajtája az optin oldal, ahol hírlevél feliratkozókat gyűjtünk


Ezen a ponton teljesen jogosan merülhet fel benned a kérdés, hogy mégis mi értelme az optin (vagy feliratkoztató) oldalaknak, ha te értékesíteni akarsz, nem e-mail címeket gyűjteni.

Nos, két fontos oka van annak, hogy miért használjuk őket:

  1. Természetesen a végső cél minden esetben az eladás, mégsem lehet ajtóstól rontani a házba. Egyre több hirdető jelenik meg az online térben, az emberek pedig egyre bizalmatlanabbak. Arról nem is beszélve, hogy az óriási reklámzajban a közönség jobban felkapja a fejét egy ingyenes, értékes tartalomra, mint az ezredik árakciós hirdetésre. Ezért van szükség arra, hogy első körben ingyen (pontosabban egy értékes e-mail címért cserébe) adj értéket.

    Ha ilyen módon képes vagy bebizonyítani, hogy valóban hiteles, autentikus, hozzáértő és megbízható vagy, második lépésben már sokkal könnyebben tudod értékesíteni a terméked vagy szolgáltatásod.

  2. Ha megszerezted valakinek az e-mail címét, onnantól kezdve szinte ingyen (és közvetlenül) kommunikálhatsz vele. Nem kell többé drága Facebook-hirdetésekre költened, bekerülhetsz egyenesen az e-mail fiókjába.

Hogyan épülnek fel a hatékony optin oldalak?

Az e-mail címeket gyűjtő oldalak általában egyetlen, hajtás feletti részből állnak, vagyis nem kell lefelé görgetned ahhoz, hogy végig tudd olvasni őket. Mivel a feliratkozó oldalon nem kérsz túl nagy elköteleződést (a látogatónak csupán az e-mail címét kell megadnia egy ingyenes tartalomért cserébe), így nem is kell túl hosszan fejtegetned az ajánlatod.

Az ilyen oldalak egyik legfontosabb eleme maga a termékkép vagy mockup. Ha nem fizikai terméket kínálsz, hanem egy 30 perces ingyenes videót, érdemes azt is kézzelfogható termékként megjeleníteni az oldalon.


Ezen kívül csupán egy figyelemfelkeltő címre, egy magyarázó alcímre, néhány ügyesen megfogalmazott bullet pointra és egy CTA-ra vagyis cselekvésre való felhívás gombra van szükséged. Valahogy így:

Marketing Amazing referencia: Ekcéma kezelés optin oldal – letölthető e-book

Ha értékesíteni akarsz, akkor viszont ennél már több kell…

Mivel az értékesítő, vagyis sales oldalak nem csupán egy e-mail címet kérnek el a látogatótól, hanem a vásárláshoz szükséges adatokat és a termék árát is, éppen ezért sokkal összetettebbek. Egy sales oldalon bizalmat kell építened, ki kell fejtened a problémát, a megoldást, a garanciádat, a bónuszokat – gyakorlatilag mindent, ami a vásárlási döntés meghozatalához szükséges lehet.

Ilyenkor jön elő az, hogy mennyire ismered valójában a saját célközönséged, hiszen egy hatékony sales oldalon…

  • az első blokkok között be kell mutatnod a közönség fájdalompontjait, azt a helyzetet amiből éppen szabadulni szeretne az ideális vásárlód,
  • utána pedig le kell festened a vágyott végállapotot, vagyis azt a helyzetet, ahová a terméked / szolgáltatásod el tudná őt juttatni.

Egy jó sales oldalon be szoktuk mutatni azt is, hogy:

  • ki áll a termék vagy szolgáltatás mögött, vagyis ki az a szakértő, aki megoldást kínál,
  • mitől egyedi a termék, mi különbözteti meg a piacon lévő hasonló termékektől,
  • hogyan működik, milyen egyszerű a használata / hogyan lehet veled együtt dolgozni,
  • milyen bónuszok járnak a vásárlás mellé, illetve
  • hogy milyen garanciát vállalsz.

Aminek pedig kiemelt jelentősége van minden sales oldalon: a social proof, vagyis a társadalmi bizonyíték.

Ehhez korábbi vásárlók pozitív visszajelzéseit használhatod akár szöveges, akár videós formában. (Az ilyen vásárlói visszajelzéseket egyébként is érdemes folyamatosan gyűjteni.)

És hogy mivel zárul általában egy hatékony sales oldal? A GYIK-kal, vagyis a leggyakrabban feltett kérdésekkel és a rájuk adott válaszokkal. Ehhez össze kell gyűjtened a leggyakoribb kérdéseket és kifogásokat, amelyek elhangozhatnak a termékeddel kapcsolatban és egyértelműen meg kell válaszolnod / meg kell cáfolnod őket.

Marketin Amazing referenia: Truedark landing oldal, ahol a kékfényszűrésre adunk megoldást

Miben rejlik az igazán hatékony landing oldalak titka? Hogyan mérheted a hatékonyságát?

Egy landing oldal akkor hoz kiugró eredményeket, ha az érzelmekre és a logikára is egyaránt képes hatni. Ehhez arra van szükség, hogy szövegesen és grafikailag is tudatosan legyen felépítve.

Egy landing oldal esetében igazából egyetlen dolog számít: a konverziós arány.

Fontos azonban tisztázni, hogy a konverzió nem egyenlő az értékesítéssel. Konverziónak azt nevezzük, amikor a látogató eléri, teljesíti azt a célt, amit kitűztünk – ahogy az elején tisztáztuk, ez nagyon sok esetben a feliratkozás, vagyis az e-mail cím megadása.

A konverziós arány meghatározásához csupán azt kell megnéznünk, hogy egy adott időszakon belül hány látogató járt az oldalon és abból hányan érték el a kitűzött célt. Ha például 100 látogatóból 20 adta meg az e-mail címét az ingyenes videónkért cserébe, akkor az optin oldal konverziós aránya 20%.

Érdemes ezt az arányt mindig hosszabb távon, heti vagy havi bontásban vizsgálni, hogy elegendő adat gyűljön össze. Sales oldalaknál (ahol tehát a cél az értékesítés) az átlagos konverziós arány 1% körül mozog, de ez rengeteg tényezőtől függ. Például attól, hogy…

  • milyen témában kommunikálsz, mennyire tudtad a közönségedet megragadni,
  • mennyire ismernek téged vagy mennyire vagy új a piacon,
  • mennyiért kínálod a terméket, milyen bónuszokat adsz mellé,
  • milyen garanciát biztosítasz stb.

Ha minden klappol, akár a 3-5%-os konverziós arányt is el lehet érni.

A 2 legfontosabb eszköz, ami alapján tájékozódhatsz:

  1. Google Analytics – Ahhoz, hogy mérni tudd a konverziós arányt, pontosan nyomon kell követned az oldalad látogatóit. Ebben lesz segítségedre a Google Analytics, ami ma már minden weboldalon abszolút alapnak számít.

  2. Hotjar – Ha még pontosabb adatokat szeretnél, érdemes kipróbálnod a hőtérképes szolgáltatásokat, mint például a Hotjar, a Smartlook vagy a Crazy Egg. Ezek az alkalmazások, mint egy meteorológiai térkép, kék és piros színekkel jelölik, hogy a látogatók hogyan viselkednek az oldaladon, meddig görgetnek le, milyen részeket ugranak át, hova kattintanak. Összességében remek visszajelzést nyújtanak a landing oldalad hatékonyságáról.

Hőtérképes elemzés a Hotjar szoftverével

Mi kell ahhoz, hogy a landing oldalad magasan konvertáljon, vagyis sok-sok pénzt termeljen neked?

  1. Az első és legfontosabb, hogy legyen egy zseniális ajánlatod. Ütős, ellenállhatatlan ajánlat és minőségi termék vagy szolgáltatás nélkül hiába az erős szöveg, hiába a látványos grafika, az eredmények el fognak maradni.

  2. Szabj limitet az ajánlatodnak. Legyen egy világosan kommunikált határidő, amíg kedvezményes áron lehet megvásárolni a terméket, vagy amíg bónuszok is járnak a vásárlás mellé. Ha nem szabsz limitet, a látogatók halogatni fogják a vásárlást – az idők végezetéig.

  3. A harmadik nélkülözhetetlen elem pedig maga a hirdetés, amivel forgalmat terelsz az oldalra. Elengedhetetlen, hogy pontosan meghatározd a közönséget, akiket meg akarsz célozni és a hirdetéseket is rájuk optimalizáld.

Egy landing oldal elkészítése 6 egymásra épülő lépésből áll, vagyis így készítheted el a saját (bevételsokszorozó) optin vagy sales oldaladat

1, Határozd meg, hogy mi az oldal célja!

Feliratkozás vagy értékesítés? Ha feliratkozás, akkor mit adsz az e-mail címért cserébe? Ha értékesítés, akkor mitől lesz ütős az ajánlatod?

2, Definiáld a célközönséged!

Ha már korábban elkészítetted a saját ideális ügyfél dokumentumodat, vagyis az avatárod, akkor elég lesz újra elővenned. Ha viszont még nem dolgoztad ki, akkor most muszáj lesz. Ahhoz ugyanis, hogy hatékony landing oldalt készíts, tudnod kell, hogy pontosan kinek készíted.

3, Ragadj billentyűzetet és írd meg a szöveget!

Ha megvan a célközönség, jöhet a szövegírás. Ahogy korábban beszéltünk róla, egy feliratkozási oldalhoz nem szükséges hosszú szöveg, egy értékesítési oldalon viszont már alaposan be kell mutatni a témát és a terméket. Pont annyi információt kell átadnod az értékesítési oldalon, ami a vásárlási döntés meghozásához szükséges. Általános igazság persze nem létezik. A legjobb, ha mindig készítesz egy rövidebb és egy hosszabb verziót is, aztán leteszteled, hogy melyik működik jobban.

Marketing Amazing referenciák

4, Álmodd meg a dizájnt és építsd fel az oldalt!

Fontos, hogy minden esetben a szöveget készítsd el elsőként, csak utána vesd bele magad az oldalépítésbe. Sokkal könnyebb dolgod lesz így, mintha egy előre elkészített sablonba próbálnád belezsúfolni a szövegedet. Az oldal felépítéséhez egyébként a WordPress weboldalmotort és az Elementor szerkesztőt tudjuk ajánlani, amivel programozói tudás nélkül hozhatsz létre komplett weboldalakat, landing oldalakat. Persze ezen kívül is sok-sok alkalmazás áll még a rendelkezésedre.

5, Állítsd be a megrendelési folyamatot és automatizálj!

Több alternatíva is létezik (például SalesAutopilot, Woocommerce, Salesform) amivel az egész megrendelési és kiszállítási folyamatot automatizálhatod. Létrehozhatod a segítségükkel azt az űrlapot is, amit beilleszthetsz az oldaladba, a látogatók pedig leadhatják rajta keresztül a megrendelést. A beérkezett adatokhoz könnyedén hozzáférhetsz, bármikor megnézheted például, hogy mikor, hányan vásároltak, ki az, aki már kifizette a terméket, ki hagyta félbe a megrendelést stb.

6, Tesztelj, tesztelj és tesztelj!

A teljes megrendelési folyamatot le kell tesztelned, mert rengeteg apró hiba csúszhat a rendszerbe, amiért például nem lehet éles megrendelést leadni vagy sikeresen fizetni az oldaladon. Az egyik legjobb tesztelési módszer, ha leültetsz az oldal elé egy ismerőst, hogy adjon le egy rendelést. Ha vannak olyan pontok, ahol elakad vagy kérdés merül fel benne, akkor azon a részen csiszolnod kell még.

Huhh, ezzel pedig a végére is értünk. Soknak tűnik? Egy összetett sales oldal megszövegezése és felépítése valóban nem egyszerű feladat, és ha még nem csináltál ilyet, nagy kihívás lehet számodra is.

A jó hír azonban, hogy a már bevett és letesztelt formuláknak köszönhetően gyorsan megtanulható.

Ha szeretnél hatékony optin és sales oldalakat építeni, vagyis e-mail listát építeni, érdeklődőket szerezni és profi módon értékesíteni online, ajánljuk figyelmedbe a Pénztermelő landoló oldalak titkai mesterkurzust, amiből minden szükséges tudást elsajátíthatsz hozzá.

Kérlek, ajánld másoknak is:
Ajánlom

Vízpart, napsütés, koktél és egy jó könyv...nagyjából ennyi kell egy tökéletes nyaraláshoz, igaz?

Válogass a legjobb üzleti és marketinges könyvek közül most 10-30% extra kedvezménnyel!

nap
óra
perc
msp

A szerzőről:

Gyöngyvér Mihalik

Gyöngyvér a Marketing Amazing társtulajdonosa, aki sok éves tapasztalattal rendelkezik olyan landing oldalak építésében melyek folyamatosan pénzt termelnek saját és ügyfeleik részére is. Már közel 100 profittermelő landing oldal van a háta mögött.