Szolgáltatásalapú vállalkozóknak: Hogyan töltsd meg a naptárad magasan fizető álomügyfelekkel? - Marketing Amazing

Szolgáltatásalapú vállalkozóknak: Hogyan töltsd meg a naptárad magasan fizető álomügyfelekkel?

Ha ügyesen építed a szolgáltatásalapú vállalkozásod, egyszer eljön majd az idő, amikor a személyes márkád már automatikusan hozza az ügyfeleket számodra. Ebben a cikkben azonban azt fogjuk elárulni, hogyan szerezhetsz klienseket akkor is, ha még szinte senki nem ismer a piacon. Olyan ügyfeleket, akikkel te is imádsz együtt dolgozni és magasan megfizetik a tudásod.

A következőkben Tusnádi Roland, a Service Club alapítójának rendszerébe nyerhetsz betekintést. Megismerheted az automata konzultációs tölcsérek működését, amivel állandó tartalomgyártás és nyomulás nélkül töltheted meg a naptárad álomügyfelekkel.

Udvarlás nélkül nincs házasság, avagy miért nem lehet azonnal magas áron értékesíteni?

Míg a nagyobb márkák megengedhetik maguknak, hogy rögtön magas áron kínálják a szolgáltatásaikat, addig neked először bizalmat kell építened. A márka alapú bizalomépítés hosszú évek folyamata, amire neked nincs időd. Emiatt máshogy kell bizalmat keltened az emberekben ahhoz, hogy a szolgáltatásod értékének megfelelő összegeket hagyjanak nálad.

Ennek a leghatékonyabb módja, ha első körben felajánlasz az érdeklődőidnek egy ingyenes konzultációt, ahol személyre szabott tanácsokkal segíted őket, hogy meghozzák a döntést: a te szolgáltatásodat szeretnék kérni.

Egy ilyen konzultáció igazi win-win szituáció. Az ügyfél is nyer vele, mert hasznos tanácsokat kaphat és meggyőződhet róla, hogy te vagy számára az ideális szakember, illetve te is nyersz vele, hiszen felmérheted a leendő ügyfeled.

Felejtsd el az újabb és újabb marketingtrükköket

Képzeld el, hogy alig pár nap alatt megtelik a naptárad konzultációkkal, majd ügyfelekkel. Mindezt úgy, hogy nem írtál meg hozzá egyetlen blogcikket és posztot sem. Nem használtál chatbotot, nem vettél fel TikTok videót és nem használtál semmi egyéb marketingtrükköt.

Most elárulunk neked egy titkot: egyik újonnan felkapott marketingeszköz sem lesz eredményes önmagában. Cserébe viszont hónapokat tölthetsz el velük – többnyire feleslegesen.

Persze nem arról akarunk lebeszélni, hogy naprakész legyél és élj a közösségi média adta lehetőségekkel. Csupán arra szeretnénk felhívni a figyelmed, hogy elsődlegesen nem attól lesz tele a naptárad ügyfelekkel, hogy folyamatosan posztolgatsz.

Oké, de akkor mi az, ami működik?

A megoldás egy automata ügyfélszerző rendszer, másnéven értékesítési funnel (magyarul tölcsér), amibe betereled a látogatókat és az a nap 24 órájában érdeklődőket generál számodra.

Ne aggódj, ez nem egy túl bonyolult rendszer, máris elmondjuk, mi kell hozzá és hogyan működik.

1. Először is szükséged lesz egy landing page-re, vagyis egy landoló oldalra, ahova érkeznek az érdeklődők

Mielőtt zárnád is be az ablakot, mondván, hogy előbb boldogulsz egy TikTok videó elkészítésével, mint hogy weboldalad legyen, szeretnénk megnyugtatni. Ma már egész olcsón és egyszerű módon is lehet profi weboldalad (a cikk végén tippet is adunk hozzá).

Ráadásul csak egyszer kell megcsinálnod és örökre a tiéd marad. Ellentétben a közösségi média profiljaiddal, amelyek valójában Mark Zuckerberg tulajdonában vannak és bármikor elveheti őket.

Nem beszélve arról, hogy amíg TikTok és Instagram nélkül lehet értékesíteni, ma már landing oldal nélkül szinte lehetetlen.

Tehát szögezzük le: hosszú távon egy weboldalra mindenképp szükséged lesz, ha magasan fizető ügyfeleket szeretnél.

Mielőtt pedig tovább mennénk, beszéljük meg gyorsan azt is, hogy mi is az a landing oldal. Egyszerűen megfogalmazva a landing page egy egyoldalas weblap, ami egyetlen ajánlatot mutat be. (Korábban egy teljes cikket szenteltünk már ennek a témának, ha részletesebben is érdekel, kattints ide!)

A lényeg, hogy a landing oldaladnak kizárólag egyetlen célja van. A konzultációs funnelnél az, hogy az érdeklődő jelentkezzen egy ingyenes konzultációra, ahol eladhatod neki a szolgáltatásod.

Fontos, hogy ne dolgozz magad ellen, tehát ezen az oldalon ne legyen semmi más gomb, illetve menü, különben megadod az esélyét annak, hogy elkattint a látogató. Ne feledd, neked egyetlen célod van: hogy az illető jelentkezzen a konzultációra. Tehát csak olyan elemeket tegyél az oldaladra, ami a jelentkezés irányába tereli az érdeklődőket.

A saját weboldaladon se ronts ajtóstul a házba!

Ahogyan nem értékesíthetsz egyből, úgy a konzultációs ajánlatodon is érdemes finomítani. Gondolj bele: valószínűleg te sem ülnél be egy konzultációra egy vadidegenhez úgy, hogy fogalmad sincs, kicsoda az illető és mi fog veled történni.

Emiatt a weboldalad legfontosabb célja, hogy bemutasson téged és a szolgáltatásod. Fejtsd ki őszintén, konkrétumokkal alátámasztva, hogy kinek és miben tudsz segíteni. Így a látogató is arra jelentkezik, amire szüksége van és neked sem kell feleslegesen olyan embereknek konzultációt tartanod, akik teljesen más szolgáltatást keresnek.

Magyarázd el azt is a látogatódnak, hogy miért bízhat benned:

  • beszélj a tapasztalataidról,
  • írd le, hogy hol tanultál és mióta vagy a szakmában,
  • mutasd be korábbi ügyfeleid sikereit,
  • tegyél fel véleményeket.

Tipp: Tovább építheted a bizalmat, ha (kiváló minőségű) videót is teszel ki a weboldaladra, amiben röviden bemutatkozol és ismerteted a szolgáltatásod, illetve a díjmentes konzultáció menetét.

A weboldalad végén ne felejtsd el leírni, hogy

  • pontosan mit fog kapni a jelentkező a konzultáción,
  • hogyan lehet jelentkezni rá
  • és miként fog zajlani (pl. hány perces lesz, telefonon, online vagy személyesen történik).

2. A kulcs a kérdőív, amivel megismerheted a jelentkeződ

Mielőtt leadja valaki a jelentkezését a konzultációdra, érdemes vele egy kérdőívet kitöltetned. Ebben egyrészt fontos, hogy mindenképpen kérd el az adatait, hogy fel tudd vele venni a kapcsolatot a konzultáció és a későbbi értékesítés céljából.

Másrészt érdemes olyan kérdéseket is feltenned, amelyek segítségével megismerheted a problémáit, így az ingyenes konzultáción azonnal személyre szabott segítséget tudsz neki nyújtani. Nem kérdés, hogy ezzel azonnal megtöbbszörözöd a bizalmát és sokkal nagyobb eséllyel lesz a vásárlód.

Például

  • táplálkozási tanácsadóként felmérheted a céljait, panaszait és a jelenlegi táplálkozási szokásait.
  • coachként rákérdezhetsz legfőbb elakadásaira, amelyek akadályozzák a céljai elérésében.
  • marketingesként kielemezheted a jelenlegi kommunikációját, weboldalát.

A kérdőív készítéséhez több lehetőség is a rendelkezésedre áll, például ott a mindenki számára jól ismert Google Űrlap. Ha egy kicsit dizájnosabb, de ugyanúgy könnyen kezelhető kérdőívet szeretnél, akkor a Typeform is jó választás.

Tipp: A kérdőívvel elő is tudod szűrni az embereket. Ha inkább kevesebb, de minőségi konzultációt szeretnél, akkor érdemes részletesebb, hosszabb kérdőívet összeállítani.

3. Ez mind szép és jó, de honnan lesz látogató a weboldalamon?!

Ha már kész van a weboldalad és a konzultációs kérdőíved, akkor jön a képbe a közösségi média. A legnagyobb hasznát a Facebook hirdetéskezelőnek fogod venni, ahonnan a saját közönségedet megtalálva könnyedén és viszonylag alacsony áron szerezhetsz látogatókat.

Ma már olyan egyszerű Facebook hirdetést feladni, hogy szinte bárki képes rá. Ehhez csupán meg kell határoznod a célközönséged, készítened egy kreatívot és egy ütős, pár soros szöveget írni a szolgáltatásodról.

Valószínűleg jóval magasabb áron fogsz tudni hirdetni, mintha egy egész marketinges csapat állna a hátad mögött, de ez nem jelenti azt, hogy ne vehetnél ki így is óriási profitot a Facebook hirdetések segítségével.

De nézzünk egy példát arra, hogy miért ne sajnáld a pénzt hirdetésekre:

Tusnádi Roland “Maxold ki a KATÁ-d” ingyenes konzultációra feladott hirdetései általában 5000 Ft-ért szoktak hozni 1 konzultációt. Amennyiben 5 emberből csak 1 ember lesz fizető ügyfél egy 150.000 Ft-os ajánlatnál, akkor a profit 125.000 Ft.

De vegyük azt, hogy te ennél drágábban hirdetsz és 10.000 Ft elköltésével tudsz 1 konzultációra való jelentkezést elérni. Még ebben az esetben is 100.000 Ft a profitod.

Ez alapján mit gondolsz, megéri hirdetni a Facebookon?

Érdekel, hogy miként rakhatod össze a lehető legegyszerűbb és leggyorsabb módon a saját konzultációs tölcséred?

Most, hogy elméletben már tudod, hogy miként kellene felépülnie egy konzultációs funnelnek, jöhet a megvalósítás. Vegyél részt február 15-én ingyenes előadásunkon, ahol átvesszük, hogy miként lehet felépíteni technikailag is egy konzultációs funnelt (sokkal könnyebben, mint gondolnád)…

Kattints a gombra az ingyenes regisztrációhoz:

Kérlek, ajánld másoknak is:
Ajánlom

Vízpart, napsütés, koktél és egy jó könyv...nagyjából ennyi kell egy tökéletes nyaraláshoz, igaz?

Válogass a legjobb üzleti és marketinges könyvek közül most 10-30% extra kedvezménnyel!

nap
óra
perc
msp

A szerzőről:

Vicsai Gábor

Gábor 2009 óta foglalkozik online marketinggel. Ez alatt az idő alatt több száz ügyféllel dolgozott már együtt több tucat iparágban. Referenciái között szerepelnek Szabó Péter, Fenyő Iván, Geszti Péter, Hozleiter Fanny Mosolyka, Brian Tracy és Dan Millman bizonyos kampányai is.